Fitnessmom - Resan mot en snyggare kropp

En blogg om vikt, träning, mat och det ljuva livet som småbarnsmamma.

Går oförskämt bra!

Publicerad 2013-08-20 20:33:00 i 8/16fasta, Allmänt, Bilder, Kalorier, Mat, Motion, Periodiskfasta, Summering, Vikten,

Bara andra dagen sedan nystart men det går verkligen jättebra! Motivationen är på topp och inget godissug (nja lite ibland kanke men inte så det stör). Haha, känner mig redan mindre men det är värst vad det är skillnad när det går bra hur man ser på sig själv och tvärtom.
Lika bra att suga in den positiva energin och fortsätta göra rätt för sig!
 
 
Det svåra tror jag blir på söndag, om jag väljer att äta lite godis på lördag så kommer ju alltid det djävulska suget dagen efter (för mig är det så iallafall). Fast om jag verkligen stenhårt kör på en dag och håller det kommer det ju så klart bli bättre snart också.
Kommer äta bra resten av dagen och bara "lägga till" godis, inte som förr då jag ätit hejvilt som jag velat hela lördage plus söndagen, mådagen och ja, ni fattar... Måste bara komma bort från ovanan att äta onyttigt varje dag och hålla mig till lördagar (plus kalas/högtider som också är ok då).
 
Jag kör ju (förutom 8/16 fastan) på pricipen att allt är ok så länge man äter i lagom mängd. Just nu räknar jag inte ens kalorier, jag vill se om jag kan äta normalt (lite mindre då eftersom jag vill ner) utan att ha stenkoll. Efter många år med kaloriräkning borde jag ju kunna det hyfsat och på fredag lär jag ju se om resultatet på vågen blir det jag hoppas.
 
Summering 20/8 2013
 
Frukost/Lunch: En Danio vaniljkvarg burk, en halv hönekaka halva med smör och mjukost på, en citrus/lime Celsius och vatten.
 
Middag: Korvstroganoff med snabbmakaroner, pärltomater, cola zero och vatten.
 
Kvällsmat: 2 Lingongrova med smör och mjukost på, ett glas mjölk (ca 2 dl) och vatten.
 
Övrigt: Några frysta vinddruvor och ett liiitet äpple (som maken plockade åt mig på väg hem från dagis med barnen).
 
Motion/Träning: En icke nämnvärd promenad på drygt 3 km.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

28 årig trebarnsmorsa, barnen är födda 2008/2010/2013. Har i princip hela mitt liv kämpat mot övervikt/fetma, tog på allvar tag i det juni 2006 då jag vägde hela 145 kg och hade ett BMI på 52. Nu har jag gått ner ca 75 kg, helt på egen hand. Har gått ner genom att skära ner på kalorier och tränat lite och då (periodare). Lider även av ångest och depression så jag har fått x-antal svackor och gått upp lite men alltid kämpat mig tillbaka och gått ner igen. Nu har jag en del överflödigt skinn och ska i höst/vinter få bukplastik, däremot får jag försöka "fixa" resten av kroppen med träning, vill ha en snygg fit kropp. Denna bloggen kommer handla resan mot en fit och snygg kropp och mitt mål på 65 kg. Kommer även skriva om vardagslivet som om mina barn, mat/recept och annat smått och gott.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela