Fitnessmom - Resan mot en snyggare kropp

En blogg om vikt, träning, mat och det ljuva livet som småbarnsmamma.

Oj oj vilken dag...

Publicerad 2013-08-25 21:28:00 i Allmänt, Barnen, Bilder, Depressionen, Familjen,

En av dom värsta dagarna på länge idag, barnen har bråkat och vart djävliga hela dagen förutom dom timmarna vi var ute och lekte.
 
Jag klarar knappt av såna här dagar när jag mår dåligt, ångesten ger mig kasst tålamod och helst av allt ville jag stänga in mig på toan när det var som värst och ärligt talat gråta. Ta ångestdämpande gör jag inte heller då dom jag har hemma (lergigan och Atarax) gör mig så jävla trött att jag inte orkar hålla mig vaken så då somnar jag ju i soffan eller var jag än må sitta tillslut. Det är inte som när man är trött efter lite sömn heller utan obehaglig trötthet och jag liksom bara nästan tuppar av när jag väl inte orkar kämpa emot tröttheten längre, jäkla otrevligt..
 
Är inne i en nere period igen som sagt, vart det ett par dagar och det märks, sämre minne, förvirrad och ja, nedstämd som fan då. Kämpar dock på så dock det går men det är svårt att hålla humöret uppe runt barnen alla gånger, speciellt såna här jobbiga dagar då.
 
Nåja, förhoppningsvis så blir det väl en mer uppåt period igen snart, vet dock aldrig hur länge jag brukar må såhär då det är så olika, kan hålla i dagar eller lika gärna veckor. Håller tummarna för dagar jag..
 
Om man bortser från hur jävliga barnen har varit så fanns det ju då ljusglimmtar, som ni vi var ute och lekte några timmar. Hoppades det skulle hjälpa om dom fick springa av sig och så men nä, så fort dom kom hem blev det samma visa. Aja, fick ju några timmars lugn iallafall!;)
 
 
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

28 årig trebarnsmorsa, barnen är födda 2008/2010/2013. Har i princip hela mitt liv kämpat mot övervikt/fetma, tog på allvar tag i det juni 2006 då jag vägde hela 145 kg och hade ett BMI på 52. Nu har jag gått ner ca 75 kg, helt på egen hand. Har gått ner genom att skära ner på kalorier och tränat lite och då (periodare). Lider även av ångest och depression så jag har fått x-antal svackor och gått upp lite men alltid kämpat mig tillbaka och gått ner igen. Nu har jag en del överflödigt skinn och ska i höst/vinter få bukplastik, däremot får jag försöka "fixa" resten av kroppen med träning, vill ha en snygg fit kropp. Denna bloggen kommer handla resan mot en fit och snygg kropp och mitt mål på 65 kg. Kommer även skriva om vardagslivet som om mina barn, mat/recept och annat smått och gott.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela