Fitnessmom - Resan mot en snyggare kropp

En blogg om vikt, träning, mat och det ljuva livet som småbarnsmamma.

Piggare än på länge!

Publicerad 2013-08-22 21:30:25 i 8/16fasta, Allmänt, Barnen, Bilder, Familjen, Inspiration, Kalorier, Mat, Motivation, Periodiskfasta, Summering, Vikten, Vägning, Vågen,

Om man bortser från att man så klart är trött av att behöva vakna tidigt så har jag blivit så otroligt mycket piggare sedan jag slutade äta godis och dyl varje dag. Är verkligen stor skillnad! Förr eller ja, bara förra veckan var jag så trött varje dag att jag somnade sittandes i fotöljen eller soffan, har jag inte vart i närheten av nu. Sen är jag väl inte hel pigg heller, tidiga morrnar och depression men helt klart mycket bättre och det gör mig till en lite mer tålmodig (haha inte alla gånger dock ;)) och glad mamma!
 
 
Imorgon är det ju vägdag då, inte nervös då jag ju vet att jag gått ner minst 2 kg iallafall (för upp kan jag inte tänka mig att jag gått) utan mer förväntasfull. Längesedan man hade en sån känsla innan man ska upp på den där förbaskade vågen, brukar vara livrädd annars, haha!
Funderar på att mäta midjan också, var 79 cm (samma som startvikten) förra fredagen och jag tycker allt jag ser mindre svullen ut nu så varför inte?
Återkommer imorgon runt 12 med siffor och resultat.
 
Summering 22/8 2013
 
Frukost/Lunch: En halv hönekaka halva med smör och mjukost, en Danio kvargvanilj (eller vad dom heter). en Powerking, några vindruvor och vatten.
 
Middag: En supermumsig hemmagjord pirog jag fann i frysen, 2 ugnsbakade majskolvar och en Celsius.
 
Kvällsmat: En lingongrova och skiva pågenlimpa med smör och mjukost (skulle ätit något annat men minns inte vad antagligen då jag inte köpte det imorse, haha ;)), en Powerking (ja, fy på mig men nu är dom slut och nästa gång blir det att köpa en i taget eller fan be maken gömma resten) och vatten.
 
Måste börja variera mig mer dock, ge mig gärna frukost/kvällsmats tips då jag verkligen är urusel på att hitta på annat utan det blir samma som ni kan se.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

28 årig trebarnsmorsa, barnen är födda 2008/2010/2013. Har i princip hela mitt liv kämpat mot övervikt/fetma, tog på allvar tag i det juni 2006 då jag vägde hela 145 kg och hade ett BMI på 52. Nu har jag gått ner ca 75 kg, helt på egen hand. Har gått ner genom att skära ner på kalorier och tränat lite och då (periodare). Lider även av ångest och depression så jag har fått x-antal svackor och gått upp lite men alltid kämpat mig tillbaka och gått ner igen. Nu har jag en del överflödigt skinn och ska i höst/vinter få bukplastik, däremot får jag försöka "fixa" resten av kroppen med träning, vill ha en snygg fit kropp. Denna bloggen kommer handla resan mot en fit och snygg kropp och mitt mål på 65 kg. Kommer även skriva om vardagslivet som om mina barn, mat/recept och annat smått och gott.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela