Fitnessmom - Resan mot en snyggare kropp

En blogg om vikt, träning, mat och det ljuva livet som småbarnsmamma.

Utmanar mig själv

Publicerad 2013-08-21 22:15:53 i 8/16fasta, Allmänt, Fitness, Inspiration, Kalorier, Mat, Motion, Motivation, Periodiskfasta, Styrketräning, Summering, Träning, Vikten,

Det fortsätter rulla på bra och efter morgonens fina siffor på vågen så kände jag mig ultra motiverad att sköta mig bra.
Gjorde dock ett litet misstag, köpte hem Powerking energidricka, 4 för 20 kr när jag var på Hemköp och det skulle jag kanske låtit bli. Har haft en vana att dricka fyra om dagen innan men tänkte jag kunde hålla mig nu, tog en till frukosten/lunchen och sen slank det ner en även till kvällen. Ingen fara så egentligen om man ser kalorimässigt men ändock lite klantigt, får göra bättre ifrån mig imorgon och hålla mig till en.
 
Annars inga snedsteg, vilket känns skönt. Sötsuget finns där men är kontrollerbart, dricker en del vatten och märker att det hjälper. Har en stor påse godis i ett av skåpen här hemma men känner inget behov att gå och småäta ur den, är till lördag och hela familjen så det hade ju vart tyket om jag käka upp massa innan. Kan dock tycka det är skönt att ha godis hemma trots allt, då får jag liksom testa mig själv och visa att jag klarar att ha det inom räckhåll utan att slänga mig över det.
Alltid bra att utmana sig själv men förr (alltså för några år sedan) fanns inte en möjlighet att kunna ha det så, fanns det hemma så åt jag och åt dessutom upp det, utan problem. Så köpte jag hem, köpte jag lite och hade stenkoll på hur mycket kalorier det var då jag åt det varje dag ett tag. Gick ju bevisligen ändå ner i vikt men kanske skippade kvällsmat eller dyl och åt godis istället. Så länge jag åt en viss mängd kalorier brydde jag mig aldrig vart det kom ifrån. Så ja, min viktminskning har inte alltid varit på ett hälsosamt sätt men mesta delen av tiden så har jag ätit bra trots allt. Som nu typ :)
 
Haha ja jösses vad jag babblar på men ja, ni ser att det går (för vissa, som mig) att komma ifrån det där med att man äter om det finns hemma. Inte för att man måste kunna det men för mig är det ju som sagt som en skön liten utmaning.
 
Längtar tills mina kettlebells kommer, är väl säkert nån vecka kvar men den som väntar på något gott antar jag. Är verkligen superpeppad att börja styrketräna, vill få en sund och fit kropp och då hjälper det inte bara med konditionsträning och sen måste jag ju hålla igång med träningen regelbundet och inte tröttna som jag lät gör. Ja, tröttna gör jag lätt men tänker ta före och efterbilder varje månad eller nåt när jag väl börjat och se skillnaden, för gör jag rätt så kommer det ju synas så småningom.
 
Summering 21/8 2013:
 
Frukost/Lunch: En Lingongrova med smör och mjukost (japp, fått dille på det ;)), ca 1.5 dl vaniljyoghurt, några vindruvor, en Powerking och vatten.
 
Middag: Grillad kyckling (utan skinn) som jag doppade i vitlökssås (pyttelite på varje, blev väl max 1-2 msk),ugnsbakad majskolv, en Celsius citron/lime och vatten.
 
Kvällsmat: Lingongrova med smör och mjukost (igen;)), en Wasa sandwich, en Powerking och vatten.
 
Motion/Träning: En drygt 4.5 km promenad
 
P.S Fick en kommentar om att jag stavat fel på webbadressen, haha snacka om irriterande och ändra det kan jag inte heller. Men men sånt händer när man har en busig 7 månaders i knäet när man får för sig att starta blogg ;)
 
 

Kommentarer

Postat av: Heidi

Publicerad 2013-08-21 22:19:43

Hihi.. ja de står fel ja. ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

28 årig trebarnsmorsa, barnen är födda 2008/2010/2013. Har i princip hela mitt liv kämpat mot övervikt/fetma, tog på allvar tag i det juni 2006 då jag vägde hela 145 kg och hade ett BMI på 52. Nu har jag gått ner ca 75 kg, helt på egen hand. Har gått ner genom att skära ner på kalorier och tränat lite och då (periodare). Lider även av ångest och depression så jag har fått x-antal svackor och gått upp lite men alltid kämpat mig tillbaka och gått ner igen. Nu har jag en del överflödigt skinn och ska i höst/vinter få bukplastik, däremot får jag försöka "fixa" resten av kroppen med träning, vill ha en snygg fit kropp. Denna bloggen kommer handla resan mot en fit och snygg kropp och mitt mål på 65 kg. Kommer även skriva om vardagslivet som om mina barn, mat/recept och annat smått och gott.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela