Fitnessmom - Resan mot en snyggare kropp

En blogg om vikt, träning, mat och det ljuva livet som småbarnsmamma.

Välkommen till min nya blogg!

Publicerad 2013-08-14 17:18:00 i Allmänt, Familjen, Fitness, Träning, Vikten,

Mitt första inlägg och jag tänkte väl mest presentera mig lite kort. Mamma med tre små busungar, födda nov 2008, feb 2010 och jan 2013, en tjej och två killar vid namn Freja, Loke och Ymer. Bor i härliga Göteborg med min man sen snart 3 år tillbaka, blev tillsammans för 9 år sedan dock.
 
Denna bloggen kommer handla om allt möjligt men med största vikt på fitness/träning och viktnedgång. Har gått ner 75 kg på egen hand genom att skärna ner på kalorier och träna i perioder men min kropp är inte som jag önskar så nu har jag bestämt mig för att satsa på att få en fit och snyggare kropp. Beställt hem kettlebells och ett hopprep, har ett motionsprogram på mobilen också som jag kommer köra 3-4 gånger i veckan fr.om måndag den 19/8.
Väger runt 70-75 kg (haha vågar inte riktigt väga mig efter allt semester gott) och vill ner till min dröm/målvikt på 65 kg. Så med rätt kost och träning så ska jag nå mina mål!
 
Kommer börja blogg ordentligt på måndag då jag åker bort till Skåne och min syster några dagar, så vi syns då!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

28 årig trebarnsmorsa, barnen är födda 2008/2010/2013. Har i princip hela mitt liv kämpat mot övervikt/fetma, tog på allvar tag i det juni 2006 då jag vägde hela 145 kg och hade ett BMI på 52. Nu har jag gått ner ca 75 kg, helt på egen hand. Har gått ner genom att skära ner på kalorier och tränat lite och då (periodare). Lider även av ångest och depression så jag har fått x-antal svackor och gått upp lite men alltid kämpat mig tillbaka och gått ner igen. Nu har jag en del överflödigt skinn och ska i höst/vinter få bukplastik, däremot får jag försöka "fixa" resten av kroppen med träning, vill ha en snygg fit kropp. Denna bloggen kommer handla resan mot en fit och snygg kropp och mitt mål på 65 kg. Kommer även skriva om vardagslivet som om mina barn, mat/recept och annat smått och gott.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela