Fitnessmom - Resan mot en snyggare kropp

En blogg om vikt, träning, mat och det ljuva livet som småbarnsmamma.

VILL HA CHOKLAD!

Publicerad 2013-08-27 22:12:00 i 8/16fasta, Allmänt, Barnen, Bilder, Depressionen, Familjen, Periodiskfasta,

Klarat ännu en dag utan att falla tillbaka, trots att jag helst hade köpt upp både Hemköps och ICAs chokladsortiment och käkat upp det här och nu... Men det gjorde jag så klart inte trots att jag då var och handlade två gånger idag då.
Ska dock ha mens snart så det förklarar att jag verkligen vill slänga mig eller ja slänga i mig all choklad jag ser, dessutom har det poppat upp massa finnar i ansiktet ser ju fan ut som värsta tonåringen i fejan... Nåja, bara att stå ut, så fort den väl kommit brukar suget släppa lite men just nu får jag leva med att det enda jag tänker på är choklad choklad choklad!!!
 
Bortsett från choklad så har tankarna vandrat på annat håll också och nu är bollen i rullning på den fronten också, himla kul och spännande! Eftersom det är en väldigt positiv grej för mig så får det mina tankar på annat håll än att jag mår dåligt. Inte så att jag hux flux blivit frisk men det är nyttigt för mig att få bort alla negativa tankar och koncentrera mig på något annat ett tag. Sen blir det ju fullt upp så medans jag väntar på att få hjälp av psykvården kan jag ju försöka "heala" mig själv så gott det går så länge.
 
En über gullig Freja kom hem från dagis idag och visade glatt upp ett halsband hon gjort bara till Ymer, han fick så klart testa (så länge han inte kröp runt) och han blev så fin så♥
Nu ikväll lät det dessutom som om Ymer sa Freja, Eja?! Haha tror nog det var en lyckoträff att det blev så då han tjatar och gör väääldigt mycket ljud mest hela dagarna men lite komiskt ändå och Freja blev så stolt så ;) 
 
 
P:S Och där kom mensen, när man pratar om trollen ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

28 årig trebarnsmorsa, barnen är födda 2008/2010/2013. Har i princip hela mitt liv kämpat mot övervikt/fetma, tog på allvar tag i det juni 2006 då jag vägde hela 145 kg och hade ett BMI på 52. Nu har jag gått ner ca 75 kg, helt på egen hand. Har gått ner genom att skära ner på kalorier och tränat lite och då (periodare). Lider även av ångest och depression så jag har fått x-antal svackor och gått upp lite men alltid kämpat mig tillbaka och gått ner igen. Nu har jag en del överflödigt skinn och ska i höst/vinter få bukplastik, däremot får jag försöka "fixa" resten av kroppen med träning, vill ha en snygg fit kropp. Denna bloggen kommer handla resan mot en fit och snygg kropp och mitt mål på 65 kg. Kommer även skriva om vardagslivet som om mina barn, mat/recept och annat smått och gott.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela