Fitnessmom - Resan mot en snyggare kropp

En blogg om vikt, träning, mat och det ljuva livet som småbarnsmamma.

Ajdå

Publicerad 2013-10-06 22:53:31 i 8/16fasta, Allmänt, Barnen, Bilder, Bukplastik, Familjen, Fitness, Inspiration, Kalorier, Mat, Motion, Motivation, Periodiskfasta, Plastikkirurgi, Plastikoperation, Självkänsla, Träning, Vikten,

Alldeles för mycket gott i helgen än vad som borde slunkit ner men men måndag imorgon och nya tag som gäller. 
Ingen ångest eller så över det men lite onödigt var det allt. Får bli godis "förbud " nästa vecka för att jämna ut det lite. Kör på fruktsallad eller liknande istället, är ju minst lika gott, om inte godare.

Min mage reagerar ändå inte bra på mycket godis och liknade, hrm, gaser from hell typ, hehe. Så att avstå det ett tag hade nog varit både smart och nyttigt för min del.
Men gott var det!:)



En sak jag saknar är min crosstrainer eller kanske inte just den gamla så eftersom den var dålig och funkade halv kasst men saknar själva träningen. Älskar crosstrainer så jag funderar på om man kanske skulle kolla efter en ny/begagnad sen efter operationen och när allt läkt och så. Kanske borde önska mig en i julklapp *wink wink* mamma ;)

Annars har det vart en fartfylld helg här hemma, tre vilda ungar och inte en helt frisk mamma är alltid en trevlig kombo. Tack fan att jag har min underbara make❤️
Det är verkligen full fart på dom konstant! Till och med på Ymer som bara är 8.5 månad är det full fart handgranat hela tiden, han har ju dessutom börjat öva på att snart gå själv. Går med stöd av en hand och man ser hur han vill släppa och gå när han travar omkring i lägenheten, snart så :)


Dom andra två har fått varsin Furby som vi beställde mycket billigare från England (finns många olika, valde inte den dyraste sorten) för någon vecka sedan. Är helt förälskade i dom små odjuren som jag känner för att slänga ut från balkongen varje gång dom har "konversationer"(ja, har man två så "pratar" dom med varandra)...
Men Freja och Loke älskar ju dom så det är bara att le och se glad ut ;)
Att man aldrig lär sig dock, inga leksaker med batteri!!








Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

28 årig trebarnsmorsa, barnen är födda 2008/2010/2013. Har i princip hela mitt liv kämpat mot övervikt/fetma, tog på allvar tag i det juni 2006 då jag vägde hela 145 kg och hade ett BMI på 52. Nu har jag gått ner ca 75 kg, helt på egen hand. Har gått ner genom att skära ner på kalorier och tränat lite och då (periodare). Lider även av ångest och depression så jag har fått x-antal svackor och gått upp lite men alltid kämpat mig tillbaka och gått ner igen. Nu har jag en del överflödigt skinn och ska i höst/vinter få bukplastik, däremot får jag försöka "fixa" resten av kroppen med träning, vill ha en snygg fit kropp. Denna bloggen kommer handla resan mot en fit och snygg kropp och mitt mål på 65 kg. Kommer även skriva om vardagslivet som om mina barn, mat/recept och annat smått och gott.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela