Fitnessmom - Resan mot en snyggare kropp

En blogg om vikt, träning, mat och det ljuva livet som småbarnsmamma.

En tanke slog mig...

Publicerad 2013-10-05 20:56:06 i 8/16fasta, Allmänt, Bukplastik, Fitness, Inspiration, Kalorier, Mat, Motion, Periodiskfasta, Plastikkirurgi, Plastikoperation, Självförtroende, Självkänsla, Träning, Vikten, Vågen,

Pratade med maken om bukplastiken lite, att jag var nervös och så. Kom sen in på att hålla vikten och då slog det mig att när jag väl gjort bukplastiken så är jag ju klar... Visst skulle jag behöva gå ner ett par kilo till efteråt så byxorna sitter bra så visst men ja, i princip klar. Blev lite ställd faktiskt, va fan ska jag göra då? Alltså jag vet, ska äta mer och fortsätta röra på mig men efter år och åter av att räkna kalorier och hålla koll ska man plötsligt slappna av och äta normalt bara.
Konstigt värre men får väl pröva mig fram så jag inte äter för mycket och går upp men runt 2000 kcal/dag så länge jag inte tränar mycket blir säkert bra.

Nu är det ju ett tag kvar då jag inte ens opererat mig än och vet inte när förutom att det bör ske inom tre månader. 
Det tåls ju dock att fundera på men tills dess håller jag koll och räknar och hoppas vikten minskar några kilo till.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2013-10-06 09:50:43

Tänk på att jag finns som råd och stöd när du är klar också. Jag rekommenderar dig att ta hjälp av en dietist när du är färdig också för du kan inte bara säga att du är klar och äta mer, för då kommer du gå upp i vikt. Du måste stegra i en viss intervall och det är där jag rekommenderar dietisten =) <3 Och sen som sagt så hjälper jag gärna till och råder och stöder!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

28 årig trebarnsmorsa, barnen är födda 2008/2010/2013. Har i princip hela mitt liv kämpat mot övervikt/fetma, tog på allvar tag i det juni 2006 då jag vägde hela 145 kg och hade ett BMI på 52. Nu har jag gått ner ca 75 kg, helt på egen hand. Har gått ner genom att skära ner på kalorier och tränat lite och då (periodare). Lider även av ångest och depression så jag har fått x-antal svackor och gått upp lite men alltid kämpat mig tillbaka och gått ner igen. Nu har jag en del överflödigt skinn och ska i höst/vinter få bukplastik, däremot får jag försöka "fixa" resten av kroppen med träning, vill ha en snygg fit kropp. Denna bloggen kommer handla resan mot en fit och snygg kropp och mitt mål på 65 kg. Kommer även skriva om vardagslivet som om mina barn, mat/recept och annat smått och gott.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela