Fitnessmom - Resan mot en snyggare kropp

En blogg om vikt, träning, mat och det ljuva livet som småbarnsmamma.

Ett tag sedan nu

Publicerad 2013-10-29 22:18:31 i Allmänt, Barnen, Bilder, Depressionen, Familjen, Fitness, Inspiration, Kalorier, Motion, Motivation, Självförtroende, Självkänsla, Träning, Vikten,

Ett tag sedan jag skrev nu, har det lite jobbigt på olika plan, försöker lösa det så gått det går men nja, går väl sådär. Tär på mitt redan svaga psyke då jag är inne i en depperiod nu men håller mig nätt och jämt flytande än så länge.

Mår som sagt dåligt men har sen snart två veckor tillbaka åtminstone fått till det när det gäller maten och att ha en balans.
Räknar kalorier (det gamla vanliga antar jag ;)) och väger allt jag stoppar i mig, små äter inget och ser till att ha kontroll! Har en ätdag, lördagar och då räknar jag inte, är dock stenhård med att det bara är en dag som gäller så på söndagen är det back to buisness så att säga. Funkar bra hittills och vågen går sakta men säkert neråt!:)

Har även kommit igång med träningen, kör intervaller 3 dagar i veckan. Är precis i början av programmet (använder en app som heter 5K runner) så idag (andra gången men ska köra tre dagar i veckan, kan vara bra att förtydliga) så var det gå 1.5 min*8 och springa 1 min*8, varvar gång och löpning då så klart.
Gick oförskämt bra idag, hade ett bra flås och flög fram när det väl var dags att springa. Haha var lite besviken när det var över för tiden verkligen flög förbi. Längtar redan till torsdag!:)


Just det har färgat/ljusat håret, hyfsat nöjd men ska nog färga det mörkt snart igen ändå, trivdes bättre så :)

Ungarna växer och ställer till oreda här hemma som vanligt ;) och nu är/har dom vart sjuka, Ymer är den som är sjuk nu och gissa vem som nojar över RS igen... Håller dock väldans koll!






















Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2013-10-30 02:13:43

Kraaaaam! En sak i taget o du ska inte va nåt annat än sååååååå jääääkla stolt över dig!!! Kraaamar♥♥♥

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

28 årig trebarnsmorsa, barnen är födda 2008/2010/2013. Har i princip hela mitt liv kämpat mot övervikt/fetma, tog på allvar tag i det juni 2006 då jag vägde hela 145 kg och hade ett BMI på 52. Nu har jag gått ner ca 75 kg, helt på egen hand. Har gått ner genom att skära ner på kalorier och tränat lite och då (periodare). Lider även av ångest och depression så jag har fått x-antal svackor och gått upp lite men alltid kämpat mig tillbaka och gått ner igen. Nu har jag en del överflödigt skinn och ska i höst/vinter få bukplastik, däremot får jag försöka "fixa" resten av kroppen med träning, vill ha en snygg fit kropp. Denna bloggen kommer handla resan mot en fit och snygg kropp och mitt mål på 65 kg. Kommer även skriva om vardagslivet som om mina barn, mat/recept och annat smått och gott.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela