Fitnessmom - Resan mot en snyggare kropp

En blogg om vikt, träning, mat och det ljuva livet som småbarnsmamma.

Jag har kommit långt

Publicerad 2013-10-10 11:25:03 i Allmänt, Bilder, Bukplastik, Fitness, Föreochefter, Inspiration, Motion, Motivation, Plastikkirurgi, Plastikoperation, Självförtroende, Självkänsla, Träning, Vikten,

Trots några dåliga dagar eller vad man ska kalla det så känner jag mig hyfsat "smal" nu för tiden, gillar min kropp om man bortser från skinnet men det kommer ju operation på magen råda bot på och kläder fixar det andra.
 
Konstig känsla, tror inte jag någonsin gillat min kropp och jag väger mer än jag tänkte mitt mål var från början men jag känner mig nöjd. Några kilo ner till hade väl inte skadat (så jag väger runt 70-72 kg) men när jag väl opererat mig lär jag väl hamna där då jag tänkt hålla mig på 75 kg.
Byxmålet har jag fortfarande kvar och när väl magen är borta och jag kommit igång med träningen så kommer strl 38 glida på fint!:)
 
Jag har verkligen kommit långt nu, både mentalt och kroppsligt!
 
2006: 145 kg vs 2013: 75 kg


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

28 årig trebarnsmorsa, barnen är födda 2008/2010/2013. Har i princip hela mitt liv kämpat mot övervikt/fetma, tog på allvar tag i det juni 2006 då jag vägde hela 145 kg och hade ett BMI på 52. Nu har jag gått ner ca 75 kg, helt på egen hand. Har gått ner genom att skära ner på kalorier och tränat lite och då (periodare). Lider även av ångest och depression så jag har fått x-antal svackor och gått upp lite men alltid kämpat mig tillbaka och gått ner igen. Nu har jag en del överflödigt skinn och ska i höst/vinter få bukplastik, däremot får jag försöka "fixa" resten av kroppen med träning, vill ha en snygg fit kropp. Denna bloggen kommer handla resan mot en fit och snygg kropp och mitt mål på 65 kg. Kommer även skriva om vardagslivet som om mina barn, mat/recept och annat smått och gott.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela