Fitnessmom - Resan mot en snyggare kropp

En blogg om vikt, träning, mat och det ljuva livet som småbarnsmamma.

Ok, nu går det dåligt...

Publicerad 2013-10-16 23:10:45 i Allmänt, Depressionen, Kalorier, Mat, Motivation, Självförtroende, Självkänsla, Träning, Vikten,

Fortsätter gå skit, motivationen är i botten och jag har inte lust till något... Hatar att depressionen går upp och ner hela tiden. Först mår man ok och motivationen flödar sen går det käpprätt ner åt helvetet och motivationen är puts väck...
Noll fokus och är godissugen konstant och äter ju tyvärr också... 
Får hem nya träningskläder imorgon så på fredag ska jag ut och springa intervaller! Imorgon finns ingen tid tyvärr då maken ska på hockey och innan dess är jag själv med alla tre barnen men ja, på fredag gäller det!

Måste göra en lista på saker som jag måste undvika om jag ska slippa godissuget. Energidricka är en sak, Marie kex och satsumas bland annat. Får hålla mig ifrån det helt enkelt plus massa annat då... Öka proteinet och käka grönsaker/rotfrukter till maten istället för pasta, gillar ändå det bättre så why not liksom.

Tänker inte låta depressionen och tröstätandet vinna hur jävla uselt jag än må må (haha skumm mening)!
Nu jävlar rycker jag upp mig och tar tag i det innan jag förstör totalt för mig själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

28 årig trebarnsmorsa, barnen är födda 2008/2010/2013. Har i princip hela mitt liv kämpat mot övervikt/fetma, tog på allvar tag i det juni 2006 då jag vägde hela 145 kg och hade ett BMI på 52. Nu har jag gått ner ca 75 kg, helt på egen hand. Har gått ner genom att skära ner på kalorier och tränat lite och då (periodare). Lider även av ångest och depression så jag har fått x-antal svackor och gått upp lite men alltid kämpat mig tillbaka och gått ner igen. Nu har jag en del överflödigt skinn och ska i höst/vinter få bukplastik, däremot får jag försöka "fixa" resten av kroppen med träning, vill ha en snygg fit kropp. Denna bloggen kommer handla resan mot en fit och snygg kropp och mitt mål på 65 kg. Kommer även skriva om vardagslivet som om mina barn, mat/recept och annat smått och gott.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela