Fitnessmom - Resan mot en snyggare kropp

En blogg om vikt, träning, mat och det ljuva livet som småbarnsmamma.

6.8 km promenad

Publicerad 2013-09-17 23:27:31 i 8/16fasta, Allmänt, Barnen, Bilder, Familjen, Fitness, Hund, Husdjur, Inspiration, Kalorier, Motion, Motivation, Periodiskfasta, Träning, Vikten, Vägning, Vågen,

Idag blev det en lite längre runda (sammanlagt), 6.8 km med och utan hund.
Känns bra att röra på sig mer och mer nu igen, önskar bara att min förkylning försvinner snart för då jäklar ska det tränas!

Lite lugnare dag med barnen också, att dom var på dagis några timmar hjälper verkligen och väl hemma har det vart mindre bråk och mer skratt!:)
Vart ensam med dom hela kvällen också, då maken var på hockey (Frölunda, yaay!) och både Loke och Freja la sig snällt när jag sa till, haha för ovanlighetens skull❤
Ymer är som han alltid är, en klängig, klättrig och busig liten unge❤


Skött maten bra idag också, bara gått två dagar men det känns så jäkla bra! Ser framemot lördag faktiskt, hoppas på ok siffror på vågen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

28 årig trebarnsmorsa, barnen är födda 2008/2010/2013. Har i princip hela mitt liv kämpat mot övervikt/fetma, tog på allvar tag i det juni 2006 då jag vägde hela 145 kg och hade ett BMI på 52. Nu har jag gått ner ca 75 kg, helt på egen hand. Har gått ner genom att skära ner på kalorier och tränat lite och då (periodare). Lider även av ångest och depression så jag har fått x-antal svackor och gått upp lite men alltid kämpat mig tillbaka och gått ner igen. Nu har jag en del överflödigt skinn och ska i höst/vinter få bukplastik, däremot får jag försöka "fixa" resten av kroppen med träning, vill ha en snygg fit kropp. Denna bloggen kommer handla resan mot en fit och snygg kropp och mitt mål på 65 kg. Kommer även skriva om vardagslivet som om mina barn, mat/recept och annat smått och gott.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela