Fitnessmom - Resan mot en snyggare kropp

En blogg om vikt, träning, mat och det ljuva livet som småbarnsmamma.

Bra start på veckan men drivs till vansinne...

Publicerad 2013-09-16 22:27:39 i 8/16fasta, Allmänt, Barnen, Bilder, Familjen, Fitness, Hund, Husdjur, Inspiration, Kalorier, Motion, Motivation, Periodiskfasta, Summering, Vikten,

Dagen till enda snart och det har gått oförskämt bra när det gäller maten och då också kalorierna.
Ätit relativt nyttigt och lagom med kalorier, rört på mig, fast det blir det ju automatiskt då jag går ut med hunden. Inga jättepromenader än men ändå runt 1-2 tim/ dag uppdelat på 5-8 gånger och jag ökar ju lite varje dag.
Ska bli kul sen när han är större och kan gå pw/jogga längre sträckor med mig!:)


När det gäller trotsiga barn så försöker dom göra livet surt för en från morgon till kväll, inte lugna en sekund och trots att man hittar på massa olika saker är inget kul mer än 1 min sen bråkas det igen... Dom går mig verkligen på nerverna ibland och man blir inte alls stressad och arg på monstrerna (säkert i onödan ibland) när ingen lyssnar utan man skulle lika gärna kunna prata med en betong vägg, så mycket bryr dom sig... Man känner sig verkligen ensam ibland, känns som alla andras barn är små änglar konstant och det är bara mina som dag ut och dag in driver mig (och maken) till vansinne...:(
Börjar verkligen bli skitjobbigt plus att det är så jävla trist att behöva skälla och bli arg på dom varenda eviga barn.
Erkänner att jag har dåligt tålamod och säkert kunde hanterat det bättre vissa gånger men dom trycker på ens knappar och tillslut exploderar man!

Önskar vi hade haft barnpassning lite mer tillgängligt än vad vi har nu, hade vart skönt att få ett par dagar i månaden (på helgen) själva och pusta ut ibland (ja nu är ju Ymer med oss men i framtiden helt själva). 
Låter säkert som världens sämsta förälder och känner mig som det ibland också men ja, dom är ju helt underbara för det mesta så klart bara det att allt bråk överskuggar det bra liksom.
Tar gärna emot tips och idéer som kan förbättra situationen här hemma...





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

28 årig trebarnsmorsa, barnen är födda 2008/2010/2013. Har i princip hela mitt liv kämpat mot övervikt/fetma, tog på allvar tag i det juni 2006 då jag vägde hela 145 kg och hade ett BMI på 52. Nu har jag gått ner ca 75 kg, helt på egen hand. Har gått ner genom att skära ner på kalorier och tränat lite och då (periodare). Lider även av ångest och depression så jag har fått x-antal svackor och gått upp lite men alltid kämpat mig tillbaka och gått ner igen. Nu har jag en del överflödigt skinn och ska i höst/vinter få bukplastik, däremot får jag försöka "fixa" resten av kroppen med träning, vill ha en snygg fit kropp. Denna bloggen kommer handla resan mot en fit och snygg kropp och mitt mål på 65 kg. Kommer även skriva om vardagslivet som om mina barn, mat/recept och annat smått och gott.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela