Fitnessmom - Resan mot en snyggare kropp

En blogg om vikt, träning, mat och det ljuva livet som småbarnsmamma.

Bröt ihop men kom igen!

Publicerad 2013-09-15 00:10:12 i 8/16fasta, Allmänt, Bilder, Depressionen, Fitness, Inspiration, Motion, Motivation, Periodiskfasta, Självförtroende, Självkänsla, Träning, Vikten,

Inte skrivit på ett tag men haft en dålig vecka, inte ätit så bra, deppat över det och min kropp och tänkt på tusen olika dieter jag skulle kunnat använda för att gå ner snabbt.
Men min totala breakdown varade bara en dag, pratade med maken och efter mycket tårar (från min sida då ;)) så ryckte jag upp mig och dagen efter var jag på banan när det gäller maten igen! Fick även massa stöd och pepp från en viktgrupp på Facebook som jag är medlem i, hjälpte även det massvis❤

När det gäller träning så ligger det på is för tillfället då jag åkt på en irriterande förkylning... Typsikt nog när jag hade tänkt använda min nya pulsklocka:( Nåja, allt inom sin tid, kommer ju inte vara sjuk i evigheter precis. Längtar till jag kan testa den dock!:)


Känns skönt att jag egentligen aldrig hann hamna i en svacka, väldigt ovanligt att det händer så tummen upp för mig och mitt svaga psyke som äntligen skaffade sig motivation direkt istället för att vänta x-antal veckor.


Detta blev bara ett litet snabb inlägg, kommer skriva mer imorgon då jag bör vara piggare (somnar snart med mobilen i handen)...
Lovar spamma med bilder också!;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

28 årig trebarnsmorsa, barnen är födda 2008/2010/2013. Har i princip hela mitt liv kämpat mot övervikt/fetma, tog på allvar tag i det juni 2006 då jag vägde hela 145 kg och hade ett BMI på 52. Nu har jag gått ner ca 75 kg, helt på egen hand. Har gått ner genom att skära ner på kalorier och tränat lite och då (periodare). Lider även av ångest och depression så jag har fått x-antal svackor och gått upp lite men alltid kämpat mig tillbaka och gått ner igen. Nu har jag en del överflödigt skinn och ska i höst/vinter få bukplastik, däremot får jag försöka "fixa" resten av kroppen med träning, vill ha en snygg fit kropp. Denna bloggen kommer handla resan mot en fit och snygg kropp och mitt mål på 65 kg. Kommer även skriva om vardagslivet som om mina barn, mat/recept och annat smått och gott.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela