Fitnessmom - Resan mot en snyggare kropp

En blogg om vikt, träning, mat och det ljuva livet som småbarnsmamma.

Fullt upp!

Publicerad 2013-09-08 23:54:47 i Allmänt, Barnen, Bilder, Familjen, Fitness, Hund, Husdjur, Inspiration,

Idag fick vi hem valpen, Dexter heter han. Helt underbar och gosig, haha dock fullt upp direkt typ. Går bra med allt det enda jag är lite osäker på trots att jag läst på är just rumsrenheten, han har kissat två gånger och båda på "fel" ställen så att säga. Försöker verkligen vara med men han hann före mig så jag kan ju inte precis säga åt honom att han gjorde fel heller eftersom jag inte var där . 
Vart ute 5-6 gånger redan och traskat runt efter vila och mat men inget kom. Hon jag köpte från föreslog tidning inne som man sätter honom på så fort han börjar kissa, svårt dock när han gör det när man inte är där... Men det ger väl sig, är ju bara dag 1 hittills. Tips om någon har tas gärna emot :)
 
 
Barnen, speciellt Freja är överförtjust i honom och han i henne, hihi följer efter henne som en liten ullig björn❤
Nu är det strax läggdags för mig och ja, vi får se hur natten går. Mest då kiss- och bajseri jag oroar mig över...
 
 
Träning blev inte mer än 112 squats och 30 sek plankan nu precis men tar det som det kommer nu närmaste dagarna innan Dexter blivit mer hemmastadd. Gjorde ju något och det är ju det som räknas!
 






Kommentarer

Postat av: Liza fredriksson

Publicerad 2013-09-09 04:11:10

Ta ut vovven när han sovit ätit och lekt så brukar det där lösa dig. Ta gärna ut honom på samma gräsmatta i början då brukar dom komma på poängen tidigare. Olyckor tänker ju hända nu i början :) han är super söt !!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

28 årig trebarnsmorsa, barnen är födda 2008/2010/2013. Har i princip hela mitt liv kämpat mot övervikt/fetma, tog på allvar tag i det juni 2006 då jag vägde hela 145 kg och hade ett BMI på 52. Nu har jag gått ner ca 75 kg, helt på egen hand. Har gått ner genom att skära ner på kalorier och tränat lite och då (periodare). Lider även av ångest och depression så jag har fått x-antal svackor och gått upp lite men alltid kämpat mig tillbaka och gått ner igen. Nu har jag en del överflödigt skinn och ska i höst/vinter få bukplastik, däremot får jag försöka "fixa" resten av kroppen med träning, vill ha en snygg fit kropp. Denna bloggen kommer handla resan mot en fit och snygg kropp och mitt mål på 65 kg. Kommer även skriva om vardagslivet som om mina barn, mat/recept och annat smått och gott.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela