Fitnessmom - Resan mot en snyggare kropp

En blogg om vikt, träning, mat och det ljuva livet som småbarnsmamma.

Hur äter jag? Tankar kring mat.

Publicerad 2013-09-19 23:44:50 i 8/16fasta, Allmänt, Inspiration, Kalorier, Mat, Motion, Motivation, Periodiskfasta, Summering,

Skriver ju i princip aldrig upp här vad jag äter, tänkte dock bli bättre och lägga upp lite recept då och då.

Brukar ha ganska kass fantasi när det gäller frukost/kvällsmat men det brukar bli yoghurt, flingor eller fil med något till/i och till det en macka (lingongrova, baguette, skogsholm eller liknade) med ost, medvurst, kaviar eller tex leverpastej på. Blir ägg till ibland också, för att det är gott plus att jag behöver lite extra protein ibland.

Undviker lättprodukter, "mindre socker" och sånt, tycker det är smaklöst plus att det innehåller mycket skit. Det enda light jag använder är läsk men det är typ det enda. 
Har aldrig ätit massa light produkter(förutom när jag gått på dieter då) och har ändå gått ner 75 kg på egen hand, visst har det tagit tid men det beror ju mycket på att jag kämpar med depression samtidigt. Som sagt, light är inget för mig, vill att maten ska smaka gott! Visst är det mindre kalorier i light men ja, jag förstår inte alls grejen med att bli helt upprymd för att man finner en créme fraishe tex med 0.0001 % fett (ja, jag överdrev;)).
Upp till var och en så klart dock.


Vad har jag ätit idag då? Till middag taco, äter med salladsblad som "bröd" istället för tortilla. Att byta ut mot nyttigare saker som så tex tror jag mer på.
Sen åt jag även äpple, en lingongrova med leverpastej, den där grekiska yoghurt grejen som jag skrev om igår och till kvällen en baguette (inget på, älskar att äta rakt av) och Yoggi vanilj med müsli.
Inte världens bästa dag men mätt och nöjd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

28 årig trebarnsmorsa, barnen är födda 2008/2010/2013. Har i princip hela mitt liv kämpat mot övervikt/fetma, tog på allvar tag i det juni 2006 då jag vägde hela 145 kg och hade ett BMI på 52. Nu har jag gått ner ca 75 kg, helt på egen hand. Har gått ner genom att skära ner på kalorier och tränat lite och då (periodare). Lider även av ångest och depression så jag har fått x-antal svackor och gått upp lite men alltid kämpat mig tillbaka och gått ner igen. Nu har jag en del överflödigt skinn och ska i höst/vinter få bukplastik, däremot får jag försöka "fixa" resten av kroppen med träning, vill ha en snygg fit kropp. Denna bloggen kommer handla resan mot en fit och snygg kropp och mitt mål på 65 kg. Kommer även skriva om vardagslivet som om mina barn, mat/recept och annat smått och gott.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela