Fitnessmom - Resan mot en snyggare kropp

En blogg om vikt, träning, mat och det ljuva livet som småbarnsmamma.

Något att kämpa för!

Publicerad 2013-09-06 22:28:30 i Fitness,

Har ju som sagt gått upp lite under sommaren och ligger nu lite över 75 kg men nu har jag verkligen något att kämpa för.
Har fått tid för bedömning om bukplastik (igen, fick i mars och kunde fått men dom tyckte jag skulle vänta då jag precis fött barn typ ;)) och jag vill ner så nära 70 kg som möjligt för att ligga bra till med BMI. Fick godkänt senast och får det säkert nu också men är ändå nervös då det är en annan doktor och oroar mig över att han säger nej... Nåja, ska nog inte vara några problem bara mitt vanliga jag som nojar.

Måste börja äta nyttigare och det nu, räcker ju inte med att hålla kalorierna måste ju som sagt få i mig bra mat också.
En bra sak hände redan idag, köpte hem en del gott att äta idag men åt lite av allt och kände mest... blä, var inte alls så gott som jag hoppades så barnen och maken får dela på det som blev över imorgon. Skön känsla faktiskt, att ha godis kvar och inte vilja ha det ens lite!:)

Träningen går ju redan bra och idag körde jag mitt mest intensiva pass på säkert över ett år, 20 sek plankan (första gången jag kört den, är med i en utmaning på Facebook), 100 hopp med hopprepet, kettlebell träningsprogram (app, lite väl lätt så jag kör ett tuffare nästa gång), Bfit programmet (app) och 91 squats plus 5.2 km promenad! Kan säga att jag var helt slut när jag väl var klar, speciellt i benen men en jävla underbar känsla att jobba kroppen så, är verkligen på G!!!👊💪

Imorgon hämtar jag hem lille hundvalpen också, längtar verkligen, kanske inte lika mycket som Freja dock (äldsta barnet), haha!;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

28 årig trebarnsmorsa, barnen är födda 2008/2010/2013. Har i princip hela mitt liv kämpat mot övervikt/fetma, tog på allvar tag i det juni 2006 då jag vägde hela 145 kg och hade ett BMI på 52. Nu har jag gått ner ca 75 kg, helt på egen hand. Har gått ner genom att skära ner på kalorier och tränat lite och då (periodare). Lider även av ångest och depression så jag har fått x-antal svackor och gått upp lite men alltid kämpat mig tillbaka och gått ner igen. Nu har jag en del överflödigt skinn och ska i höst/vinter få bukplastik, däremot får jag försöka "fixa" resten av kroppen med träning, vill ha en snygg fit kropp. Denna bloggen kommer handla resan mot en fit och snygg kropp och mitt mål på 65 kg. Kommer även skriva om vardagslivet som om mina barn, mat/recept och annat smått och gott.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela