Fitnessmom - Resan mot en snyggare kropp

En blogg om vikt, träning, mat och det ljuva livet som småbarnsmamma.

Smalare? Ja dom känns smalare iallafall!:)

Publicerad 2013-09-03 21:48:26 i Fitness,

Fjärde dagen med squats nu, är uppe i över 80/gång nu och det känns! Imorgon kvar innan vilodagen på torsdag, ingen träning då utan bara promenader som vanligt.
Vet ju att det är inbillning men mina ben känns smalare, hur det än ligger till så är det en härlig känsla!

Bjuder på en bild av mig som störst, alltså 145 kg fettobrud... Kan inte förstå att jag lät det gå så långt, hur jag gjorde mig så stor vet jag ju så klart. För mycket godis och dyl plus att jag i princip bodde i soffan. Åt och åt hela dagarna och rökte som en bortsbindel också. Tragiskt värre och jag vill inte ens tänka på var det kunde slutat om jag inte tog tag i det...
Nåja, jag kickade fetmans arsle och nu känner jag mig så mycket snyggare och tar för mig av livet mycket mer!:)
Visst mår kanske inte så mycket bättre psykiskt då jag nu som då har perioder som går upp och ner men jag är ändå så mycket lyckligare och har tusen gånger mer självförtroende nu än då!:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

28 årig trebarnsmorsa, barnen är födda 2008/2010/2013. Har i princip hela mitt liv kämpat mot övervikt/fetma, tog på allvar tag i det juni 2006 då jag vägde hela 145 kg och hade ett BMI på 52. Nu har jag gått ner ca 75 kg, helt på egen hand. Har gått ner genom att skära ner på kalorier och tränat lite och då (periodare). Lider även av ångest och depression så jag har fått x-antal svackor och gått upp lite men alltid kämpat mig tillbaka och gått ner igen. Nu har jag en del överflödigt skinn och ska i höst/vinter få bukplastik, däremot får jag försöka "fixa" resten av kroppen med träning, vill ha en snygg fit kropp. Denna bloggen kommer handla resan mot en fit och snygg kropp och mitt mål på 65 kg. Kommer även skriva om vardagslivet som om mina barn, mat/recept och annat smått och gott.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela