Fitnessmom - Resan mot en snyggare kropp

En blogg om vikt, träning, mat och det ljuva livet som småbarnsmamma.

Vilodag och fina bilder från kvällspromenaden!

Publicerad 2013-09-10 21:54:44 i Allmänt, Barnen, Bilder, Familjen, Fitness, Hund, Husdjur, Inspiration, Motion, Motivation, Träning,

Byte vilodag denna veckan från torsdag till idag, kände att jag behövde det.
Får ju lite motion av att gå framåt tillbaka till dagis plus dom små rundorna med lille Dexter. Går ju inte så jättelångt eftersom han ju bara är en valp och jag vet inte riktigt hur mycket han orkar. Har drygt 500-700 m till dom två affärerna vi handlar i, är nog lite väl långt för en 8 veckors valp eller?
Ska bli kul när man kan gå långpromenader med honom sen, ett av dom bästa sällskapen ever!:)

Freja följde med ut på kvällspromenaden idag, såg mycket fina saker som två regnbågar, häftigt scenario över skogen och en luftballong, hehe Freja var helt till sig ;)
Naturen är verkligen häftig!


Det går bra med Dexter, fått in en bra rytm eller vad man ska kalla det när det gäller rumsrenheten. Går som sagt ut efter vila, mat och lek och det funkar bra!:)
Hänt en olycka sen i söndags och det var idag när han var ensam hemma medans jag hämtade barnen. Han gnäller och skäller ju som en tok när man går men jag måste ju och han måste ju vänja sig, rör sig om Max 1 timme varje gång, två gånger om dagen. 
Hoppas inte grannarna störs för mycket men ja, det är ju inte i evigheter och han vänjer ju sig tillslut. Har ju ett halvår på mig drygt innan jag börjar arbetsträna igen.
Så om man bortser från det (vilket inte är konstigt iofs) så flyter allt på bra!:)







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

28 årig trebarnsmorsa, barnen är födda 2008/2010/2013. Har i princip hela mitt liv kämpat mot övervikt/fetma, tog på allvar tag i det juni 2006 då jag vägde hela 145 kg och hade ett BMI på 52. Nu har jag gått ner ca 75 kg, helt på egen hand. Har gått ner genom att skära ner på kalorier och tränat lite och då (periodare). Lider även av ångest och depression så jag har fått x-antal svackor och gått upp lite men alltid kämpat mig tillbaka och gått ner igen. Nu har jag en del överflödigt skinn och ska i höst/vinter få bukplastik, däremot får jag försöka "fixa" resten av kroppen med träning, vill ha en snygg fit kropp. Denna bloggen kommer handla resan mot en fit och snygg kropp och mitt mål på 65 kg. Kommer även skriva om vardagslivet som om mina barn, mat/recept och annat smått och gott.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela